ORDERBEKRÄFTELSE
En orderbekräftelse skickas till den mailadress du anger i beställningen. I vissa fall kan ett mail fastna i skräpkorgen eller på grund av tekniska problem ej komma fram. Är du osäker på om din order gått igenom vänligen maila hej@wineprints.se så hjälper vi dig.
BETALNING / BETALSÄTT
Vi använder oss av Klarna Checkout. För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
LEVERANS VI LEVERERAR FRAKTFRITT!
Vår leveranstid är 2-5 arbetsdagar, räknat från dagen efter du lagt din beställning. Vi levererar i första hand med PostNord men kan även komma att använda oss av andra logistilösningar vid behov. Under rådande omständigheter kan leveranstiden vara något längre än beräknad.
EJ UTHÄMTAD VARA
Om en vara ej hämtas ut och per automatik skickas som en retur får kunden stå för fraktkostnaderna som då ligger på 200 kr inklusive moms. Detta för att täcka de dubbla frakterna samt för hantering och administrering.
Frågor & Svar
Hur skickar ni varorna?
Ihoprullade i ett papprör via Postnord eller DHL.
Hur mycket kostar frakten?
Vi bjuder på frakten inom Sverige.
Var kan jag hämta ut min beställning?
Din beställning skickas till ett ombud nära dig. När ditt paket finns att hämta får du ett sms med sändningsnummer och information om var du kan hämta ditt paket.
Vilka länder skickar ni till?
Vi skickar just nu inom Sverige. Om du vill beställa till andra länder, kontakta oss på hej@winprints.se så återkommer vi till dig så fort vi kan.
Returer & Öppet köp
Om du inte är nöjd med produkterna eller om de inte uppfyller dina förväntningar har du alltid 14 dagars returrätt förutsatt att produkterna är i oförändrat skick. Du ångrar ditt köp genom att meddela oss detta på hej@wineprints.se inom 14 dagar från det att du har mottagit din beställning.
Returer sker på din egen bekostnad förutom om produkten skulle visa sig vara defekt eller om vi har packat fel produkt.
Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Så fort vi mottagit din retur återbetalar vi dig på det konto du använde vid betalning. Produkten ska returneras väl emballerad, i oanvänt skick samt i originalkartong.
Returer skickas till:
WINELY AB
Lilla Brogatan 7
503 30 BORÅS
Reklamation
Wineprints ger dig ersättning i form av en ny produkt när det konstaterats ett tillverkningsfel. Det är viktigt att undersöka produkten noggrant när den anländer. Om en produkt är skadad eller på annat sätt är felaktig när anländer till dig bör en reklamation ske inom 7 dagar från mottagandet. Om tvist uppstår följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Kontakta oss på hej@wineprints.se så hjälper vi dig vidare i ditt ärende.
Reklamationer skickas till:
WINELY AB
Lilla Brogatan 7
503 30 BORÅS
Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/